Dinsdag 18 maart is de officiële opening van Keukenhof. Van donderdag 20 maart tot en met zondag 11 mei, Moederdag, is het publiek welkom om de 76e editie van het lentepark te bezoeken. De paviljoens voor de diverse shows van snijbloemen en planten zijn voorzien van een nieuwe, hedendaagse look, inclusief selfieplekken.
Keukenhof heeft dit jaar voor het eerst een tweekoppige directie. Sinds 1 december 2024 is Ferry Huurman de directeur Bedrijfsvoering naast algemeen directeur Sandra Bechtholt. Huurman werkte ruim 30 jaar werkzaam bij de Rabobank, waarvan de laatste 3,5 jaar als directeur Rabobank Bollenstreek. Als directeur Bedrijfsvoering is hij verantwoordelijk voor onder andere de operationele aansturing tijdens de openstelling van de bloemententoonstelling en de stafactiviteiten, zoals finance, ICT, HRM, juridische zaken en het onroerend goed.
Productshows
Voor de tentoonstellingen in de paviljoens is de samenwerking met handelsbedrijven als One Flora Group geïntensiveerd. Ook voor dit soort bedrijven is Keukenhof interessant, zegt Henk de Mooij, manager parkbeheer bij Keukenhof. „Dit jaar wordt voor het eerst samengewerkt met FM Group. Zij zullen met snijbloemen meedoen in het Oranje-Nassau paviljoen en met planten in het Willem-Alexander paviljoen.”
In het Willem-Alexander paviljoen (WAP) voeren bijna continu tulpen de boventoon. Zij zijn daar in de volle grond geplant en bloeien door specifieke koude-behandelingen gespreid over het seizoen. Het hele decor van dit paviljoen heeft een ander tintje gekregen: Indoor Garden. Dat doet recht aan de diverse bol-op-potproducten en potplanten die hier te bewonderen zijn. Diverse gewassen zelfs de gehele openstelling. Met het collectief Floralia wordt weer een grote amaryllisshow opgezet in het WAP.
In het Beatrix paviljoen zijn, net als vorige jaren, het hele seizoen orchideeën, anthuriums en medinella’s te zien. Decor en selfieplekken zijn hier vernieuwd.
Ook het Oranje-Nassau paviljoen is fors op de schop gegaan. Met een nieuw decor wil Keukenhof daar de uitstraling The Power of Flowers duidelijk naar voren laten komen. Wekelijks zijn er in dit paviljoen nieuwe productshows. De eerst week gaat het om hyacint en tulp. Daarna volgen chrysant en freesia, roos, bijgoed en narcis, alstroemeria en calla, gerbera en lisianthus en de afsluitende 1,5 week is het paviljoen gevuld met zomerbloemen en anjer.
Agenda 2025
Vakgroepen organiseren voor diverse snijbloemen keuringen, zodat vakbijeenkomsten in Lisse vaak gecombineerd zijn met een prijsuitreiking. De productdagen in dit schema zijn voor gewasgroepen die samen met Royal FloraHolland een programma met externe sprekers hebben opgesteld
- maart:
- vrij 21 Vakbijeenkomst hyacint
- wo 26 Productdag amaryllis
- do 27 Vakbijeenkomst freesia
- do 27 Productdag chrysant
- april:
- do 3 Vakbijeenkomst roos
- wo 9 Vakbijeenkomst anthurium
- do 10 Vakbijeenkomst narcis
- vrij 11 Vakbijeenkomst orchidee
- wo 16 Productdag seizoensbloemen/ collectief ‘365 dagen bloemen’
- do 17 Productdag alstroemeria
- mei:
- za 10 Vakbijeenkomst anjer