Samen met haar collega’s van De Klerk, gespecialiseerd in planten en bloemen voor bedrijven, maakte MARLEEN JANSSEN zes arrangementen voor de kantoortuin anno nu: ‘De trend dat een inrichting steriel en strak moest zijn, is over. Groen is een lifestyle geworden.’
De Klerk in Veldhoven richt zich met hydrocultuur, bloemen- en plantenabonnementen op de zakelijke markt. Het bedrijf heeft de afgelopen jaren een enorme groei doorgemaakt. ‘Iedereen wil groen, we hebben de tijd mee’, zegt Marleen Janssen (37). Zij is al sinds haar veertiende verbonden aan het bedrijf, dat destijds van haar oom was. Twee jaar geleden kwam ze – na tien jaar – opnieuw in dienst, nu bij haar neef en goede vriend Jos van der Hulst. Marleen is eindverantwoordelijk voor visie/styling en inkoop van de showroom. Verder maakt ze bloemwerk bij speciale gelegenheden, met kerst en voor grotere versieringen.
95% van de klanten zijn bedrijven, waarvoor De Klerk plantenabonnementen, bloemenabonnementen (vers of zijde) of de totaalinrichting verzorgt. Dagelijks rijdt een team van 25 man door heel Nederland voor levering en onderhoud van de hydrobeplanting en wekelijks worden zo’n zestig vazen met boeketten geleverd bij veertig bedrijven.