Marks & Spencer heeft een marktaandeel van grofweg 16% van de bloemenafzet in het VK in handen. Horticulture trading manager Emma Coupe noemt bloemen en planten een super belangrijke categorie voor de keten van warenhuizen. „Het is het eerste dat mensen zien als ze in onze winkels binnenkomen. Het is een heel helder en vrolijk 'hallo'.”
„Onze klanten begrijpen seizoen gebondenheid. Ze weten bijvoorbeeld wanneer aspergeseizoen is. De liefde voor de seizoenen is duidelijk aanwezig in onze bloemen en plantencategorie. We zorgen ervoor dat ons schap altijd relevant is voor de tijd van het jaar en dat klanten terug blijven komen”, vertelt Emma Coupe over het belang van de bloemen- en plantencategorie van Marks & Spencer.
Coupe is sinds vier jaar horticulture trading manager bij de Britse warenhuisketen Marks & Spencer. In totaal zit ze zeventien jaar in de bloemenverkoop. Daarvoor werkte ze acht jaar in de plantenhandel. Coupe was in juli te gast in Aalsmeer bij een meet and greet van World of Spray Roses, een promotiecollectief van 26 trosrozenkwekers. Coupe werd voor het leven benoemd tot ambassadeur van trosrozen en nam een van de eerste exemplaren van een inspiratiemagazine voor trosrozen in ontvangst.