Decorum Company lanceert 1 januari 2021 een consumentenwebshop. Eindgebruikers kunnen straks direct boeketten, bloemen en planten van leden van Decorum kopen. Decorum bouwt op deze manier, samen met e•bloom, verder aan haar merk. Wat vinden klanten van het initiatief?
De langetermijnambitie van Decorum is een consumentenmerk te worden. Op dit vlak wil de organisatie komend jaar stappen zetten en daar moet de nieuwe consumentenwebshop aan bijdragen. Volgend jaar kunnen eindgebruikers direct Decorum bloemen en planten online kopen.
Jaap Moerman, leliekweker en lid van Decorum, gelooft er in. „Het doel van de nieuwe webshop is niet per se om heel veel bloemen en planten op de site te gaan verkopen, maar wij willen bouwen aan onze naamsbekendheid. We willen Decorum als merk laden en stoppen daar een flink marketingbudget in.” Hoeveel dat is, daar laat de vereniging niets over los.
De kweker heeft de afgelopen weken zijn klanten over de plannen gesproken. „Sommige klanten vragen zich af wat we precies gaan doen, maar als je het uitlegt zijn klanten eigenlijk wel enthousiast. Wij investeren in ons merk. Als onze positie bij de consument verbetert door deze promotie, heeft iedere schakel in de sector daar baat bij”, verduidelijkt Moerman.