In maart kwamen de nieuwe klantenplatforms van Royal FloraHolland voor het eerst bijeen. Met de platforms wil de veiling meer invulling geven aan maatwerk voor de 2300 klanten van de marktplaats. Het is niet langer ‘one size fits all’ wat de klok slaat bij RFH. Kopers kunnen nog niet heel veel zeggen over het functioneren van de platforms, maar vinden invoering ervan een goede stap. „RFH heeft de intentie om te luisteren en begrijpen wat speelt bij haar klanten en dat is heel fijn. Het begint met het openstaan voor feedback.”
Royal FloraHolland stelde drie klantenplatforms in. Een voor klokkopers, een voor kopers die direct zaken doen met kwekers en een voor kopers die zowel direct als op de klok kopen (hybride). De instelling van de klantenplatforms is voor RFH een eerste stap in Customer Centricity, een programma van de veiling dat de klant centraal zet en waar de veiling dit jaar verder mee gaat.
De veiling wil niet langer ‘one size fits all’ met voor iedereen het zelfde dienstenaanbod. Dit was ook een nadrukkelijke wens van VGB. RFH wil meer maatwerk leveren aan de 2300 klanten van de marktplaats. Daartoe verdeelde de veiling klanten en kwekers in tien segmenten. Op basis daarvan verving ze het klantenplatform door meerdere klantenplatforms.