Bloemen en planten zijn beleving. Of ze nu als cadeau gegeven worden of vast in het interieur opgenomen worden, Bloemen en planten bieden een genietmoment. De waarde weten we vaak nog onvoldoende richting de consument te communiceren. Dat geldt zeker ook voor de business to business activiteiten.
Marketing speelt een belangrijke rol binnen de organisatie om de meerwaarde van de organisatie of merken goed onder de aandacht te brengen. Om de sierteelt sector te helpen organiseert de NIMA community Foodchain en Agrimarketing voor de 6e keer het Sierteelt Marketing Event. Tijdens dit event laten marketeers zich inspireren en blijven ze bij over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van marketing. Met een vertaalslag direct naar de sector doe je nieuwe inzichten op die direct praktisch inzetbaar zijn.
‘Experience Marketing: Your Marketing Experience?
Belevenis marketing, experience marketing wordt steeds belangrijker. Dit is dan ook het thema van dit 6e event. Door goed invulling te geven aan dit thema realiseren een aantal bedrijven echt een grote meer-omzet. Denk maar eens aan de fietsenmarkt of die van keukenapparatuur. Het is dus echt hoog tijd dat we in de sierteelt inhoud gaan geven aan experience marketing.
Programma
Het event start met een case vanuit onze eigen sector, verzorgd door Bloemenbureau Holland. Vervolgens zal er een concreet beeld geschetst worden van wat experience marketing allemaal in houdt en hoe je hier zelf mee aan de slag kunt gaan.
Tot slot zal Raymond Klompsma een spraakmakende presentatie geven over hoe hij beleving gebruikt heeft voor de diverse opdrachtgevers waaronder Philips, Bol.com, Menzis en Booking.com. Als oprichter van SPRS.me en Hotel Wonderland weet hij als geen ander mensen te inspireren.
Bekijk het volledige programma hier en meld je aan!