Het deelnemersveld van platformen blijft in beweging. Over het nut van digitalisering bestaat geen discussie, wel over hoe dit in de praktijk opgepakt moet worden. Royal FloraHolland heeft de ambitie met Floriday het digitale platform in de sierteeltsector te worden, maar zover is het nog niet. Er zijn meer initiatieven op de markt waar telers en handelaren terecht kunnen.
Floriday is de laatste maanden onderwerp van gesprek. André van der Linden, CIO van Royal FloraHolland, geeft aan dat je het gevoel kan krijgen dat het niet functioneert, maar dat is volgens hem niet zo. Elke week gaan er 250.000 transacties doorheen.
Floriday is niet de enige platform. Op de volgende pagina staat een overzicht. Marco Stolze, eigenaar van Clockonline en KPS Sales denkt dat het goed is dat er meerdere opties zijn. Hij merkt dat er meer interesse is door de twijfels over Floriday. Ook Ewout Goorts van FlorAccess vindt dat klanten en kwekers gebaat zijn bij keuze en sluit niet uit dat er nieuwe initiatieven bij gaan komen.