Het leeuwendeel van de omzet realiseert Interprovincial Flower Market met de bezorging aan klanten. De klok speelt op de veiling in het Canadese Montréal in de provincie Quebec nog maar een bescheiden rol. Directeur Andriy Migunov: „De klok is nog altijd een belangrijk deel van onze business, maar het is meer een marketing tool dan een big moneymaker.”
Vorig jaar zou Interprovincial Flower Market zijn vijftigste verjaardag vieren. Het feest werd uitgesteld. Onzekerheid rond corona gooide roet in het eten. Bovendien wilde directeur Andriy Migunov de festiviteiten laten samenvallen met de presentatie van een nieuw platform. De ontwikkeling ervan liep vertraging op.
Migunov staat sinds november 2020 aan het hoofd van de veiling in Montréal en is goed op de hoogte van de historie van Interprovincial Flower Market. In de tijd dat Ontario Flower Growers het licht zag in Mississauga, richtten kwekers uit de provincies Ontario en Quebec in Montréal een bloemenveiling op. „Het doel was dat kwekers een platform hadden om hun producten te verkopen. Het veilsysteem was geïnspireerd op de Nederlandse veilingen, de klok was mechanisch”, schetst Migunov.