Chrysantenteler Wouter Duijvesteijn ziet het als zijn missie om verbinding te zoeken met de maatschappij. Eind vorig jaar opende hij Beyond Experience, waar iedereen kan zien hoe een chrysant wordt geproduceerd. Duijvesteijn heeft er een paar jaar aan gewerkt. Hoe is het geworden? Twee gezinnen bezochten de kwekerij op een zaterdagmiddag in februari.
Mensen vinden het leuk om een kas van binnen te zien. Niet voor niets is ’Kom in de Kas’ elk jaar een succes. Grote initiatieven als de Floriade en FloriWorld zijn niet meer de manier om de boodschap van de sector uit te dragen, maar op kleinere schaal lijkt het wel te lukken. Wouter Duijvesteijn, mede-eigenaar van Beyond Chrysant in Hoek van Holland, ziet het als zijn missie om verbinding te leggen met de maatschappij – met enthousiaste, maar ook met kritische mensen. De teler kreeg geregeld volk over de vloer en besloot om dit professioneel aan te pakken. Hij verbouwde zijn kantine en liet een educatieve rondleiding ontwikkelen. Voor dat laatste werd ontwerpster Meta Menkveld aangetrokken (zie pagina 4). Schoolklassen, toeristen, klanten, politici en Westlanders zijn de doelgroep, en verder iedereen die maar wil. Sinds de deuren eind november open gingen, komen er vrijwel elke week mensen over de vloer. Zo ook half februari, toen twee gezinnen een kijkje namen in Beyond Experience.