Martine Boekestein begon haar carrière als marketeer in de sierteeltsector bij bloemenhandelaar Intergreen. In 2013 ruilde ze de sierteelt in voor de wereld van groenten en fruit. De twee sectoren lijken veel op elkaar, zegt ze. Maar de AGF-branche loopt voor op de sierteeltsector met marketingstrategieën bedenken en uitvoeren.
Ze woont al haar hele leven in het Westland en kent de sierteelt al van jongs af aan. Tijdens haar studie Ondernemerschap & Retail Management was Boekestein aan het werk in de sector. Ze begon als assistent account management bij bloemen- en plantenleverancier Intergreen. En juist omdat de sierteelt altijd zoveel om haar heen aanwezig was, trok het haar aan. „Vroeger wilde ik altijd werken voor de grote merken, zoals Heineken, Nike en dat soort bedrijven. Daar zaten mooie verhalen achter en hun campagnes zagen er goed en sterk uit. Maar bij de sierteelt en de AGF is marketing nog heel erg in ontwikkeling en de rol van marketing kan er nog heel erg gestuurd worden. Daarom vind ik het juist super leuk om in deze branches te werken.”